Met 240.000 geregistreerde gebruikers en meer dan 16.000 unieke bezoekers per dag, elke 5 minuten een nieuwe opdracht, is freelance.nl de grootste Nederlandse website voor freelancers / interim professionals.
De site brengt freelancers en aanbieders van tijdelijke opdrachten bij elkaar door gebruikmaking van een internet marktplaats. Op deze site zijn per 2013 de volgende data van toepassing:
- Meer dan 16.000 unieke bezoekers per dag
- Elke 5 minuten een nieuwe opdracht
- Trouwe bezoekers die lang op de site blijven
- Per uniek bezoek meer dan 9 bekeken pagina’s
- Een interessant advertentiemedium
- Werkt zowel corporate als op actieniveau
- Hanteert concurrerende tarieven
- Biedt strategische samenwerking
- Ruim boven 4.000.000 pageviews per maand
- Tot 100.000 en groeiend aantal unieke bezoekers per maand (+8%)
- 240.000 en groeiend aantal geregistreerde gebruikers
- Bijna 40.000 geplaatste freelance opdrachten per jaar
- Tot 300.000 project notificaties dagelijks verzonden naar freelancers
- Gemiddeld 7 sollicitaties per opdracht (totaal circa 275.000 per jaar)
Door haar omvang is Freelance.nl de erkende #1 werkmarktplaats voor tijdelijk werk in Nederland.
Freelance.nl heeft in 2013 diverse PR acties ontwikkeld om de marktrelevantie van Freelance.nl te verstevigen. Zoals:
- Promoties op BNR Radio
- Een ABRI campagne* op alle NS stations per het 4e kwartaal 2013
- Een samenwerking met 2e kamerlid Erik Ziengs (VVD) die maandelijks een nieuwsbrief ZZPolitiek stuurt aan de FF leden met actuele discussie onderwerpen uit de kamer,
- Intensieve samenwerking met De Zaak als content-partner
- De ontwikkeling van de FMI (Freelance Markt Index) als indicator van de toename/afname van tijdelijk werk
Dit zijn concrete voorbeelden van de Freelance.nl marketingstrategie. In de Benelux is Freelance.be inmiddels geactiveerd.
Adverteerders op FF liften mee op de extra aandacht die wordt gegenereerd door de FF marketinginspanning.
Freelance.nl
Freelance.nl is een interessant advertentiemedium voor opdrachtgevers en freelancers. Adverteren op Freelance.nl werkt zowel op corporate als actieniveau. De tarieven voor adverteren zijn zeer concurrerend. Omgerekend naar een tarief op basis van CPM (Cost Per Mille) is er geen vergelijkbaar aanbod beschikbaar voor het bereiken van deze doelgroep. Voor strategische samenwerking biedt Freelance.nl Partnership afspraken waarbij naast de advertentiemogelijkheden ook de tweemaandelijkse nieuwsbrief en afspraken m.b.t. lead generatie worden ingezet. Afhankelijk van de partnergevoeligheid van de adverteerder en het nut voor de freelancers kan dit een zeer relevante samenwerking inhouden.